jhagman

Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Hoppning

Av Jhagman - 12 januari 2014 22:01

 

Idag åkte jag,lillan, julia och Braveheart till ullatämma ridhus för lite hoppning.  Så sjukt kul!!!! Lillan var jätte duktig, tvekade inte på något hinder alls och då hoppade vi titthinder. Ett plank som hon aldrig hoppat uppsuttet, en studs med 2 hinder, en kombination (med planket) och ett hinder med ett skynke på som bilden på headern. Lillan var väldigt spänd i början och dansade runt. Hon blev även livrödd nör braveheart fnysste högt. Haha hon trodde att hon skulle dö typ xD men när jag väl kom upp var hon jätte duktig, lite stissig i början men när vi väl började hoppa släppte det helt.


hon tycker verkligen att hoppa är tok roligt. Hon öser på mot hindrena, vi kom väldigt fel mot kombinationen men det rädde hon ut galant. Vilken stjärna jag har!♥ slog även person/häst bästa med ryttare på ryggen och hoppade 90 cm, nytt record!:D 


är väldigt nöjd med henne idag för sist vi hoppade var i oktober-13 så det är ett tag sen. Hon har nog aldrig hoppat en bana med så många hinder som det var idag häller + att de log på 70-90 cm typ.  Min häst är bäst!!!!♥


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Skapa flashcards