jhagman

Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Jag är död...

Av Jhagman - 2 juni 2015 22:09

Måste få skriva innan jag däckar i sängen. Jag har aldrig varit så slut efter ett ridpass!!! Fick hjälp av elin idag och det var sjukt bra! Vi började med att värma upp med serpentiner i skritt och trav med fokus på att öka minska samt samla ihop med driva samtidigt. Jag skutar driva när jag rider när jag känner att det går bra vilket då resulterar i att det blir sämre. Lillan var jätte duktig idag med att vara på yttertygeln. Vi gjorde även skänkelvikning snett igenom vilket vi akdrig gjort innan, det gick bra inte perfekt men bra. Galoppen var bara runt fyrkanten med fokus på att komma ner i sadeln och driva in henne i handen och yttertygeln. Jätte enkelt i höger varv men svårare i vänster. Efter det skulle vi hoppa 5 1/2 i h ett räcke.


Började travhoppa på räcket inga problem,  hon var dock taggad. Sen höjde vi det och då blev det en nit. Men oroblemet är att jag är för med i huvet att hon kan nita så jag intar den försvarsställningen innan hindret och slutar driva = hon nitar. Så jag måste komma över den spärren och driva ända fram till hindret för då hoppar hon oavsett om vi kommer konstigt. Det blev några kråkhopp men det var bara att berömma och komma igen. Hon hoppade typ stillastående 90 cm så inga problem där.

Nör vi sen gick lver på 5 1/2 så gick första gången bra vi kom in i trav och ett galoppsprång och 40 cm över. Sen igen bra sen bär vi höjde ville hon inte svänga in på serien utan gick skänkelvikning så jag fick driva på och sen in i serien och hon hoppa 130 cm språng iat för 80-90 cm. Dock fick vi sänka ner till typ 10 innan för att hon skulle hoppa. Hon mest studsa omkring men när hon väll hoppa skulle hon bocka efter... är väldigt glad att kag fick hjälp av elin idag och att vi jobba igenom när hon dumma sig för när vi väll kom över travbommen tar hon ju i som fasen! 

Jag känner mig mer säker för vi vet var problemet är och vad vi ska göra åt dem nu kör vi!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Skapa flashcards