jhagman

Direktlänk till inlägg 18 september 2015

Hästintresse

Av Jhagman - 18 september 2015 13:04

Det blåser verkligen storm ute! Därför känns det lite extra bra att sitta inne och skriva c-uppsats istället för att jobba (Y). Har americas next top model på i bakgrunden och en tanke slog mig för det är en tjej som är med där och när det går bra för henne tycker hon att hon är bäst och sedan när det går dåligt vill hon typ inte längre vara med. Detta gör mig sjukt frustrerad! Jag har bekanta som är likadanna och detta gör mig fruktansvärt frustrerad (när det kommer till hästar). När det går bra jag då kan man göra allt typ rida VM men sen när det går dåligt gör man ingenting med sin häst. Detta tycker jag inte låter som ett brinnande hästintresse? Eller jo men inte på det sättet jag indentifierar ordet hästintresse. Det är mer att man ger upp för det går dåligt. Vem gör så? Då kan man lika gärna sluta för det är synd om hästen och människan för då är det inget du brinner för? För om man brinner för någonting så försöker man igen, igen och igen? Trots resultat? Ibland går livet tungt men man måste jobba sig ur det och inte vänta på att det ska bli bättre av sig själv för det sker 99 % aldrig. 

Sen kan man ju alltid har häst för att det är mysigt men det är en annan sak som jag inte tänker skriva om nu. 


TAKE A CHANCE AND BE YOU!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards