jhagman

Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Favorit hingstar

Av Jhagman - 3 januari 2016 08:45

Under 2015 började jag med att skriva lite om avelshingstar då och då. HIttils har 30 presenteras men det finns många fler kvar! Därför tänkte jag ranka mina top 5 hittils. Vi börjar nerefrån.


NR 5.

Cortez

Han förtjänar nr 5 på listan pga att han har påverkat hoppaveln väldigt mycket. Han är verkligen med i nästan alla bra hopphästars stam + att Håkan säger att en bfra häst har hans blod xD



Nr 4

Feliciano

Jag blev väldigt förvånad när jag läste mer om denna hingst. Han var väldigt framgångsrik och börjar komma in mer och mer i svensk hoppavel. En hingst jag kan tänka mig att ha en häst efter. 


 


Nr 3

Bengt Nabab


En nykomling som van bruksprovet i år. Ska bli väldigt kul att se hur denna hingst utvecklar sig! Jag tror på den!



Nr 2

Vivaldi K

En speciell hingst med en fruktansvärd hoppkapacitet. En Indoctro avkomma som jag gillar skarpt! 

 


Nr 1

DAA DA DAAAAM

Taloubet Z. Jag är helt kär! Vilken hoppteknik! Vilken hingst! Den finns bara tillgänglig i Tyskland att avla med... Annars hade han varit mitt första val!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards