jhagman

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Uteritt/dressyr

Av Jhagman - 6 mars 2016 20:21

Idag blev det uppvärmning ute ca 20 min och sen dressyrjobb i ridhuset 40 min. Hon är väldigt bitchig nu och testar vart gränsen går. Inte så att hon är dum utan hon är mer" jag orkar inte" fast hon gör det. Som idag först när vi kom in i ridhuset var hon giraff delux och mest sprang och ville inte sammarbeta alls. Så jag ignorera henne och gjorde mycket övergångar och ökningar/minskningar. Sen övergick jag till 8 volt och serpentiner. Då helt plötsligt kunde man börja lyssna och jobba... Hon var riktigt fin faktiskt. Vi gjorde mycket öppnor och slutor i alla 3 gångarter. I galoppen krävs det mycket av mig för att hon inte ska springa iväg eller sluta flytta. Men ändå väldigt sammarbetsvillig. Lite för mycket i början i trav slutorna och när jag skulle ställa om vid byte av varv för då ville jag ha lite mer power i henne och hon tog det som att hon ska byta till galopp. Gulle häst. Hon förstår men ändå inte riktigt. Det med mer power jobbar vi på för hon tror oftast att hon ska byta gångart och det beror på att jag inte vägleder henne tillräckligt. För sen gjorde hon det jätte bra. Nöjd med dagen och det var nog hon med för hon var ,mega svettig så jag fick duscha henne och så fick hon stå och torka innan jag åkte hem vilket tog 2,5 timme... Tror pälsen ryker i veckan! 


P.S min nya hjälm har kommit *trumvivel*

   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards