jhagman

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Tävling!

Av Jhagman - 10 november 2013 13:20

Idag åka vi till Sissi och Nina Lilja och körde en pay and ride, LC:1 program. Låter nästan overkligt att vi gjorde dettamen det gjorde vi :D Jag körde desutom transporten själv! *stolt* Det gick över förväntan med tanke på att Lillan var sjukt spänd, stod på bakbenen och studsade runt när vi hade lastat av henne. I transporten stod hon som ett ljus. Men efter några slit i mina händer och tramp på min höger fot så hade fått av transportskydden och täcket samt fått på skydden. Sadlingen gjorde vi i ridhuset eftersom hon var så stressad. Där inne lugna hon säg ordentligt, men vi fick en utskällning av tanten som red innan att man inte fick sadla där inne på en vanlig tävling. Jag blev lite sur för hon menade att vi stressade upp deandra hästarna i ridhuset vilket var hon (hon gick när jag satt upp den) så fatta inte riktigt problemet. Självklart gör man inte detta på en vanlig tävling men detta är en träning och då får man göra lite annorlunda och vi hade inte sadlat henne där om det var många hästar där inne + såg henne typ efter 5 min :P

Hennes tips var att man ska sadla hemma innan man åker så hästan ska stå med sadeln i transporten och vänja sig när man åker för det ska man med unga hästar...


Men iaf vi fick på sadeln och jag satt upp. Hon var spänd och trippig men det gav sig ganska snabbt när jag fick värma upp och hon blev avslappnad och lyssnade bra. Sedan var det ner till banan, som var ett nytt ridhus gjorde jag bort mig och glömde vägen så 2 poäng rök men hästan skötte sig otroligt! Hon fattade galopp på rätt ställe, var lyhörd och vi flöt ihop typ.  Dock så blev galoppen på ett ställe lite konstigt, fattade inte vad hon gjorde xD Detta resulterade i 57,9 % vilket gjorde att vi slog mitt gamla    rekord på 54,38 %!!! Det sura var att man fick rosett om man hade 58 % eller mer... Om jag inte hade glömt vägen att vi fått en :( Men man lär sig av sina misstag och jag ska rida bättre nästa gång och plugga på programmet!


En film komme upp under veckan. Här är fina ord vi fick + att hon började men att säga att när jag har en väldigt fin häst! :)


 


/Jull

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards