jhagman

Alla inlägg under maj 2014

Av Jhagman - 31 maj 2014 21:15

   

Idag blev det en uteritt och det gick väldigt bra förutom på 2 ställen. Där hon blir väldigt spänd men det beror nog på att hon luktar vilda djur. Väldigt fin nu så kanake blir pay and ride snart! 


Av Jhagman - 31 maj 2014 10:59

Kan inte mina paket komma idag!? Har beställt amirat lädersmörj och proteinpulver :) Ska försöka smörja min utrustning idag med.

Av Jhagman - 30 maj 2014 20:47

Lugnet fortsätter så idag blev det en skritt runda på 30 min men jag jobbade henne 15 av dom. Hon var sjukt pigg och taktade en hel del så det var bara att göra halt och börja om. Tror det har mycket med vädret att göra för hon gillar när det är lite svalare ute. Gjorde även några busskutt xD Men hon tjafsar en del med munnen. Funderar om det är tänderna som spökar om det inte blir bättre får jag kolla upp det. Men Hon kollades så här dags förra året men vi märker.

Av Jhagman - 29 maj 2014 17:57

Har funderat lite på hur jag ska göra med Lillan under sommaren. Hon ska få bete/vila men har Inte Bestämt mig när. Hon får en vecka i början av juli iaf för då ska jag till spaninen! Men får se lite, ska ta upp studierna i Höst igen så då kommer hon komma i andra hand :( men När jag är klar sen så kommer all tid gå till henne! Men får se för jag jobbar mycket för en tanke är att träna henne litw hårdare och åka iväg på pay and jump/pay and ride och sedan låta henne vila. Funderar vidare för hon är ju bara 5 år och behöver vila.

Av Jhagman - 29 maj 2014 13:30


Här är det nya tränset på närbild. Jag ÄLSKAR nitar så var ju tvungen att ha ett träns med det. Har även gummityglar till och hon trivs så bra med hela kombon! 


Bettet är ett globus med fasta ringar och hon tar så fint stöd på det och skummar fint. Hon behöver bara ha det i munnen typ :P

 

Av Jhagman - 29 maj 2014 10:45

Idag blev det en morgonpromenad på 40 min till norrgården. Hon var väldigt duktig och hoppade inte runt som en galning etc. Haha folk tror väll att jag inte kan hantera min häst för skriver ofta att hon har damp när man leder henne men jag tror att alla kommer förstå vad jag menar när man träffar denna dam för hon är speciell. Hon tar varje chans hon får till att "kolla om hon kommer undan" med saker så man måste vara hård men lugn. En grej har har kommit på är att om hon hoppar runt och cpar sig så säger man åt henne med ryck i tygeln och sedan håller man lång tygel eller grimmskaft eller vad man nu leder i för då gör hon inte lika mycket. För hon läser av människor på 3 sekunder och om du är osäker eller rädd får du ett helevete för hon tycker att det är underhållande på något sätt... Håller du då hårt i tygeln, hej då. Sjuk häst jag vet. Men temprament det har hon, önskar att jag kan filma det någon gång så ni får se hur hon är. 


Iaf morgonpromenaden var mysig, hon fick skritta så fort hon ville bara hon inte var på mig eller började tackta eller slänga med huvudet för då var det halt direkt och backa. Detta gjorde jag 7 gånger tror jag sen var hon snel häst. 


 

Av Jhagman - 28 maj 2014 22:19

 

Mina boots hsr gjort sitt


Av Jhagman - 28 maj 2014 19:22

Idag fick lillan din sista spruta av grundvaccinationen. Får se hur hon blir imorgon för sist vart hon väldigt stressad av att ställa till vänster (hon fick sprutan på höger sidan). Vet sa att hon kan ha fått en reaktion från vaccinet så hon fick en annan sort. Får se hur det är imorrn. 


Letar nu efter ett svart fleecetäcke i 145. Tips på vart man kan hitta det uppskattas :)


Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards